Mijnsintlucas, het patiëntenportaal van AZ Sint-Lucas

Meld je hier aan

Wat is mijnsintlucas?

Mijnsintlucas is een persoonlijk patiëntenportaal. Via dit beveiligd portaal kun je elektronisch een afspraak maken met jouw arts. Je kunt ook een bloedafname plannen in een van onze medische centra in Aalter, Lochristi of Zelzate én het is mogelijk om online een infosessie van de materniteit in te plannen rond borstvoeding en arbeid en bevalling.

Daarnaast heb je ook een overzicht van alle afspraken die je gepland hebt in het ziekenhuis. In een latere fase zal je medische gegevens kunnen bekijken zoals laboresultaten, rapporten en brieven.

Veelgestelde vragen

  • Voor welke specialismen kan ik online een afspraak maken?

    Op dit moment kun je online een afspraak maken bij de meeste diensten, behalve bij de dienst psychiatrie, oncologie, geriatrie, maag-darm en leverziekten en plastische heelkunde. Je kunt ook een bloedafname plannen in een van onze medische centra in Aalter, Lochristi of Zelzate én het is mogelijk om online een infosessie van de materniteit in te plannen rond borstvoeding en arbeid en bevalling.

  • Hoe meld ik me aan op mijnsintlucas?

    Ben je al patiënt in het ziekenhuis? Dan kun je via eHealth toegang krijgen tot mijnsintlucas. Kies 'Aanmelden met eHealth' en meld je aan via de Itsme®-app op je telefoon of met een eID-kaartlezer verbonden met je computer. Heb je geen Itsme® of Belgisch eID? Dan kun je bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis een unieke boxcode aanvragen bij de Sociaal Administratieve Dienst (volgnummer nemen aan de kiosk straat 60). Met deze boxcode kun je aanmelden op het portaal.

  • Wat als ik nog geen patiënt ben in AZ Sint-Lucas?

    Als je geen gekende, geregistreerde patiënt bent, kun je geen toegang krijgen tot mijnsintlucas. Je kunt telefonisch een afspraak maken, de contactgegevens vind je op de website.

  • Kan ik voor iemand anders een afspraak maken?

    Het is belangrijk dat iedere patiënt een afspraak maakt op zijn eigen profiel. Anders staat de afspraak verkeerd in je patiëntendossier. Maak via je eigen profiel dus enkel een afspraak voor jezelf en niet voor een partner of familielid. Als ouder of voogd van een minderjarig kind kun je voor je kind uiteraard wel een afspraak plannen maar vergeet niet in het keuzemenu de naam van je kind te selecteren.

  • Hoe meld ik mijn kind (<18 jaar) aan op mijnsintlucas?
    1. Kies 'Aanmelden met eHealth'.
    2. Als ouder of voogd van een minderjarig kind kan je ook met je eigen eID of Itsme®-app aanmelden op het profiel van je kind/mandaatgever. Hierbij volg je de procedure alsof je voor jezelf inlogt.
    3. Geef in het keuzemenu aan dat je inlogt voor je minderjarig kind. Maak geen afspraak op je eigen naam.
    4. Je bent nu aangemeld op het mijnsintlucas account van je kind.

    Vind je jouw baby'tje nog niet terug in het keuzemenu? Bel dan naar het secretariaat kinderziekten voor een afspraak.

  • Ik ondervind problemen om me aan te melden met een digitale sleutel (eHealth).
    • Buitenlandse patiënten (zonder Belgisch rijksregisternummer) kunnen niet digitaal aanmelden in mijnsintlucas via eHealth, maar moeten ter plekke in AZ Sint-Lucas een boxcode aanvragen om digitaal toegang te krijgen. Hiervoor kun je terecht bij de Sociaal Administratieve Dienst (volgnummer nemen aan de kiosk straat 60).
    • Ondervind je problemen om aan te melden met een digitale sleutel, lees veelgestelde vragen over aanmelden met een digitale sleutel na of neem contact op met de helpdesk van eHealth via support@ehealth.fgov.be of +32 (0)2 788 51 55 (ma-vr: 7 - 20 uur).
  • Hoe meld ik me aan met Itsme®?

    Meer info over het aanmelden via Itsme® vind je hier.

  • Hoe meld ik me aan met eID en kaartlezer?

    Lees hier hoe je je kan aanmelden met eID en aangesloten kaartlezer.

  • Ik ben de pincode van mijn eID verloren.

    De pincode van je eID verloren? Raadpleeg de info op www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/

  • Waarom kan ik mijn afspraak niet annuleren?

    Er zijn twee redenen waarom dat niet kan.

    1. Als jouw afspraak binnen de 24u valt, kun je niet meer annuleren via mijnsintlucas.
    2. Niet elk type afspraak kun je annuleren via het portaal.

    In beide gevallen neem je telefonisch contact op met het secretariaat.

  • Kan ik berichten sturen naar mijn arts?

    Het is niet mogelijk om zelf een conversatie te starten met jouw arts. Als de arts het toelaat, kun je wel antwoorden op een bericht dat je hebt ontvangen. Berichten vind je in de inbox van mijnsintlucas.

  • Krijg ik een reminder aan mijn afspraak?

    Als je telefonisch een afspraak maakt, krijg je steeds twee dagen op voorhand via sms een herinnering. Voor een afspraak via mijnsintlucas is dat momenteel nog niet het geval maar hier wordt aan gewerkt.

  • Waar kan ik terecht met technische problemen?

    Voor technische bijstand kun je contact opnemen met het IT support team:

    Let op: via dit nummer kun je geen afspraak maken of medische vragen stellen.

Contact

Vragen over je afspraak

Als je vragen hebt over je afspraak kun je terecht bij het secretariaat van de betrokken dienst. De contactgegevens kun je hier opzoeken.

Andere vragen

Heb je nog een andere vraag? Contacteer ons dan via het algemeen nummer 09 224 61 11 of info@azstlucas.be.

Afspraken voor een PCR-test kun je maken of annuleren via de online agenda.

De inhoud van deze pagina werd samengesteld door de betrokken dienst(en). Laatste update: 24-maart-2023.
Naar boven

AZ Sint-Lucas & Volkskliniek

Groenebriel 1
9000 Gent

GPS adres

Terhagen

09 224 61 11
info@azstlucas.be
Qualicor Europe Logo RGB

AZ Sint-Lucas behaalde het Qmentum-kwaliteitslabel van Qualicor Europe

made by