Mijnsintlucas is een persoonlijk patiëntenportaal. Via dit beveiligd portaal kun je elektronisch een afspraak maken met jouw arts. Je kunt ook een bloedafname plannen in een van onze medische centra in Aalter, Lochristi of Zelzate én het is mogelijk om online een infosessie van de materniteit in te plannen rond borstvoeding en arbeid en bevalling.
Met onze nieuwe AZ Sint-Lucas app kan je op een gebruiksvriendelijke manier diverse aspecten van je gezondheid beheren:
En dat is nog niet alles. In de nabije toekomst krijgen patiënten zelf de optie om gezondheidsparameters, zoals hun bloeddruk, direct in te voeren. Online consultaties worden ook mogelijk en we onderzoeken extra patiëntgerichte functionaliteiten.
Jouw gezondheid, altijd binnen handbereik!
Heb je een videoconsultatie met je arts via mijnsintlucas?
Op dit moment kun je online een afspraak maken bij de meeste diensten, behalve bij de dienst psychiatrie, oncologie, geriatrie, maag-darm en leverziekten en plastische heelkunde. Je kunt ook een bloedafname plannen in een van onze medische centra in Aalter, Lochristi of Zelzate én het is mogelijk om online een infosessie van de materniteit in te plannen rond borstvoeding en arbeid en bevalling.
Ben je al patiënt in het ziekenhuis? Dan kun je via eHealth toegang krijgen tot mijnsintlucas. Kies 'Aanmelden met eHealth' en meld je aan via de Itsme®-app op je telefoon of met een eID-kaartlezer verbonden met je computer. Heb je geen Itsme® of Belgisch eID? Dan kun je bij een volgend bezoek aan het ziekenhuis een unieke boxcode aanvragen bij de Sociaal Administratieve Dienst (volgnummer nemen aan de kiosk straat 60). Met deze boxcode kun je aanmelden op het portaal.
Als je geen gekende, geregistreerde patiënt bent, kun je geen toegang krijgen tot mijnsintlucas. Je kunt telefonisch een afspraak maken, de contactgegevens vind je op de website.
Het is belangrijk dat iedere patiënt een afspraak maakt op zijn eigen profiel. Anders staat de afspraak verkeerd in je patiëntendossier. Maak via je eigen profiel dus enkel een afspraak voor jezelf en niet voor een partner of familielid. Als ouder of voogd van een minderjarig kind kun je voor je kind uiteraard wel een afspraak plannen maar vergeet niet in het keuzemenu de naam van je kind te selecteren.
Via de overheid kan je toestemming geven aan een ander persoon om jouw gegevens te zien. Dat doe je op de website CSAM.be onder 'mandaten gezondheidszorg'. Als je het mandaat gegeven hebt, kan je bij het inloggen in de mijnsintlucas app kiezen voor wie je wil inloggen. Als je als jouw partner of familielid ingelogd bent, kan je dus wel voor die persoon een afspraak maken. Bekijk hier de instructies om een mandaat gezondheidszorg te geven/krijgen.
Vind je jouw baby'tje nog niet terug in het keuzemenu? Bel dan naar het secretariaat kinderziekten voor een afspraak.
Meer info over het aanmelden via Itsme® vind je hier.
Lees hier hoe je je kan aanmelden met eID en aangesloten kaartlezer.
De pincode van je eID verloren? Raadpleeg de info op www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/
Stad Gent biedt een aantal digipunten aan waar je kan langsgaan voor gratis hulp bij allerlei digitale vragen. Je kan hen bijvoorbeeld ook vragen om je te helpen om de mijnsintlucas-app te installeren. Meer info op https://stad.gent/digihulp.
Er zijn twee redenen waarom dat niet kan.
In beide gevallen neem je telefonisch contact op met het secretariaat.
Heb je een afspraak, maar kun je niet komen? Verwittig dan zo snel mogelijk het secretariaat van je arts. Tot 24 uur voor de afspraak kun je kosteloos annuleren. Als je niet naar je afspraak komt of laattijdig hierover verwittigt (minder dan 24 uur voor de afspraak), dan rekenen we een bedrag van 30 euro aan.
Voor een ingreep die minder dan 24 uur vooraf wordt geannuleerd, rekenen we een bedrag van 150 euro aan.
Het is niet mogelijk om zelf een conversatie te starten met jouw arts. Als de arts het toelaat, kun je wel antwoorden op een bericht dat je hebt ontvangen. Berichten vind je in de inbox van mijnsintlucas.
Als je telefonisch een afspraak maakt, krijg je steeds twee dagen op voorhand via sms een herinnering. Voor een afspraak via mijnsintlucas is dat momenteel nog niet het geval maar hier wordt aan gewerkt.
Voor technische bijstand kun je contact opnemen met het IT support team:
Let op: via dit nummer kun je geen afspraak maken of medische vragen stellen.
Via de overheid kan je toestemming geven aan een ander persoon om jouw gegevens te zien. Dat doe je op de website CSAM.be onder 'mandaten gezondheidszorg'. Als je het mandaat gegeven hebt, kan je bij het inloggen in de mijnsintlucas app kiezen voor wie je wil inloggen.
Bekijk hier de instructies om een mandaat gezondheidszorg te geven/krijgen.
Als je vragen hebt over je afspraak kun je terecht bij het secretariaat van de betrokken dienst. Hier vind je alle contactgegevens van de verschillende specialismen.
Heb je nog een andere vraag? Contacteer ons dan via het algemeen nummer 09 224 61 11 of info@azstlucas.be.
Groenebriel 1
9000 Gent
GPS adres
Terhagen